Przepisy na zdrowe przekąski

0
197

Największym problemem osób na diecie są niewątpliwie przekąski, często sięgamy po jedną czekoladkę z której się robi cała tabliczka lub jeden chips, a po chwili orientujemy się, że paczka jest już pusta.
Ciężko jest kontrolować przekąski tym bardziej, że czasem sięgamy po nie nieświadomie. Jest wiele sposobów na niekontrolowane przekąski, jednak wyróżnię dwa – jeden absolutnie nie mieć w domu żadnej słodyczy, a drugi mieć zawsze pod ręką chociaż dwie z listy zdrowych i niskokalorycznych przekąsek.

1. Owoce i warzywa

To są produkty bogate w błonnik i wiele cennych składników odżywczych, ich powinno być najwięcej w diecie. Na wilczy apetyt szczególnie polecam pamiętać o sałatkach warzywnych oraz owocowych, szybciej zaspokoją apetyt na podjadanie niż np. pojedynczy owoc.

2. Banan w kakao

Świetnym sposobem na zdrową przekąskę, która jednocześnie zaspokoi apetyt na słodkie jest pokrojenie banana w plasterki, każdy kawałek przyprószyć naturalnym kakaem i tak oto przygotowane kawałki można nabić na wykałaczki i bez wyrzutów sumienia podjadać.

3. Pieczone jabłka z cynamonem, goździkami i miodem

Smak dzieciństwa i zapach roznoszący się na cały dom!
Jabłko najlepiej duże trzeba odpowiednio przygotować, czyli je umyć oraz wyciąć jego górę „pokrywkę” i wydrążyć ogryzek wraz z nasionami, w taki sposób, by środek był pusty. Do środka jabłka należy dodać miód, cynamon oraz goździki, tak przygotowane jabłko powinno zostać w piecu na około 25 minut.

4. Chipsy z bananów, jabłka,dyni lub marchewki

Pyszna, zdrowia i chrupiąca przekąska!
Wybrany produkt trzeba oczywiście umyć, obrać i pokroić w plasterki – plasterki można posypać cynamonem lub w przypadku banana wiórkami kokosowymi. Należy również przygotować blaszkę – trzeba wyłożyć na niej papier do pieczenia i ten papier trzeba lekko wysmarować miodem, masłem orzechowym lub zwykłym.
Piec należy w temperaturze 250/’C przez 10 minut.

5. Frytki z selera, batatów lub marchewki

Nie brzmi to smacznie, jednak po spróbowaniu ta przekąska może się okazać waszą ulubioną.

Wybrany produkt należy pokroić w słupki wysmarować oliwą z oliwek, oleju kokosowego lub rzepakowego – na 300g warzywa powinna być około łyżka oleju. Ten olej jest potrzebny, żeby się przykleiła do niego przyprawa – marchewkę przyprawiamy imbirem, seler słodką papryką, a batat najlepiej smakuje z cynamonem. Frytki powinny się piec w 200/’C przez 30-40 min – gotowa przekąska będzie kiedy warzywa się zarumienią.

6. Owsianka

Uważana za klasyk śniadań osób na diecie.
Jednak owsianka jest bardzo uniwersalna i może być również słodką przekąską.

Składniki:
– 2 lub trzy duże łyżki płatków owsianych
– do pół owocu granatu
– kilka owoców malin, borówek, jagód lub banana
– łyżeczka naturalnego kakao
– łyżeczka miodu
– siemię lniane, błonnik i nasiona chia nie muszą być, ale polecam, bo dzięki nim przekąska będzie bardziej sycąca i zagęszczona.

To wszystko zalać wodą i… smacznego!

7. Galaretki owocowe

Tak, te kupne! Mogą być zdrową przekąską, jednak należy pamiętać, że muszą być organiczane.

8. Gorzka czekolada

Limit to max 4 kostki gorzkiej czekolady dziennie, najlepiej zdecydować się na tą bez cukru i o wysokiej zawartości kakao.

9. Domowe lody

Szklankę wybranych świeżych owoców np. maliny, truskawki borówki czy jagody, należy dokładnie zblendować na jednolitą masę i wymieszać z dwoma kubkami naturalnego jogurtu greckiego. Tak przyrządzony produkt można już przekładać do pudełka czy foremek do lodów, jednak wielbicielom słodyczy polecam tą mieszankę dosłodzić, miodem lub ksylitolem (cukier brzozowy).

10. Odżywka Białkowa

Białko syci na długo, a jeśli jest do tego słodkie to również zastąpi słodycze. Odżywki białkowe są dostępnie w sklepach dietetycznych i dla sportowców zarówno internetowo jak i stacjonarnie.
Jest wiele smaków i każdy jest na tyle słodki, że zastąpi każdą zachciankę na niezdrowe słodycze.

11. Proteinowe naleśniki białkowe

Proszki do naleśników są dostępne w wielu słodkich smakach, tak jak odżywki białkowe w sklepach dietetycznych oraz dla sportowców zarówno internetowo jak i stacjonarnie. Przygotowuje się je bardzo łatwo i bardzo szybko, na dodatek nic nie stoi na przeszkodzie, by masę wzbogacić o dodatkowe składniki jak np. małe kawałki owoców, kakao, ksylitol, miód czy wiele wiele innych.

12. Wafle ryżowe

Dostępne w każdym sklepie. Idealna przekąska dla zabieganych i spóźnialskich. Takie wafle można jeść same jak i smarować masłem orzechowym lub migdałowym.

13. Orzechy, suszone owoce, popcorn

Nasiona dyni, słonecznik, migdały, daktyle, morele, śliwki – w każdym sklepie są gotowe do kupienia. Popcorn ten przygotowany przez Ciebie będzie o wiele zdrowszy niż ten kinowy… jednak wbrew wszechobecnemu myśleniu, popcorn jak najbardziej może być zdrową przekąską.

14. Jogurty naturalne

Można dodać do nich świeże owoce, błonnik, nasiona chia i siemię lniane – po łyżeczce, tak wzbogacony jogurt będzie zarówno smaczny jak i sycący.

Jest naprawdę wiele przepisów i sposobów na smaczne, zdrowe i niskokaloryczne przekąski. Dieta nie musi być męcząca i pozbawiona smaku, wystarczy jedynie mieć pomysł, testować coraz to nowsze przepisy i podziwiać poprawę swojego zdrowia oraz spadek wagi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here